twitterfacebooklinkedinemail

Pages

17 de novembre, 2014

Dinamització de la robòtica educativa, xarxa d'escoles a l'Eixample

Ja tenim en marxa l'activitat "Dinamització de la robòtica educativa" a l'Eixample, una petita xarxa d'escoles de la zona que volen incorporar la programació i la robòtica a les aules.

A la sessió zero hem presentat l'activitat i hem tingut ocasió de conèixer en quin punt es troben els centres de la xarxa i quines expectatives tenen en relació a la formació.

Els dos centres d'interès de les escoles han estat la programació en l'entorn Scratch i el seu potencial pedagògic combinat amb el material de robòtica LEGO WeDo i els seus components electrònics.

Hem organitzat el taller en 3 sessions de treball de gran grup i l'acompanyament als centres en el disseny i creació d'activitats d'aula


 


Primera sessió - Introducció a la programació amb Scratch

Hem dedicat la primera sessió a la programació amb Scratch, treballant en 3 línies:
  • Adquirir coneixements bàsics de programació amb Scratch.
  • Presentar les bases metodològiques de la programació amb Scratch
  • Valorar el potencial d’aquest entorn per treballar les competències a l’aula



2014-10-27 19.04.51



Les Scratch Card són un bon recurs per realitzar activitats senzilles i ben guiades amb Scratch... i bon punt de partida per dinamitzar les primeres propostes guiades.

2014-10-30 10.49.13

 

Atendre la diversitat a l'aula

També hem valorat de quina manera podem atendre la diversitat a l'aula i donar resposta als diferents estils i ritmes d'aprenentatge de l'alumnat. En aquest sentit, la possibilitat de crear petits videotutorials pot ser un bon recurs d'aula.

Segona sessió - Programació amb Scratch

Analitzem un projecte: El laberint (versió d'Artur Coll)

laberint_acoll


Algunes notes sobre l'Scratch




Relació de videotutorials de Frank Sabaté



Tercera sessió: Anàlisi i disseny de projectes

Hem dedicat una part de la sessió a analitzar a fons una selecció de projectes d'Scratch. Per una banda, hem fet una anàlisi des de la visió de l'usuari. Per una altra, posant l'accent a com està fet cascun dels projectes i quines possibles modificacions i millores s'hi podien fer.


http://scratch.mit.edu/projects/31956446/


És important analitzar amb detall les propostes de codi que han creat altres usuari, fer-ne modificacions per adaptar-les al nostres projectes i revisar-les i proposar possibles millores. Per una mateixa situació podem trobar diverses solucions i cal valorar-les i triar la més interessant per allò que volem fer. 



A la part final de la sessió ens plantegem analitzar i completar un projecte i fer-ne modificacions per tal de fer-ne un altre a partir de la idea inicial.

http://scratch.mit.edu/projects/29369900/