twitterfacebooklinkedinemail

Pages

13 de febrer, 2014

Robòtica educativa - Parlem de robots!

Vull compartir amb vosaltres un regal que m'ha fet el grup de primer de primària de l'Escola Baró de Viver, de Barcelona. Hi ha detalls que t'emocionen, i aquest n'és un. Fa uns dies em van convidar a estar una estona amb l'alumnat de primer, volien parlar de temes de robòtica i de com els robots poden ajudar les persones. La idea em va agradar molt i no m'ho vaig pensar dues vegades.

El nom de la classe ja ho diu tot, "Els inventors i les inventores de robots i robotisses d'un altre món"... un punt de partida fantàstic. Durant una hora vam estar comentant coses de robots, veient fotografies, fent-nos preguntes i pensant com els robots ens poden ajudar a aprendre a l'escola i a fer-nos el dia a dia una mica més fàcil. Em va agradar molt sentir com explicaven, amb les seves paraules, el funcionament dels Bee-Bot... i com sospitaven el funcionament dels OLLO i dels LEGO WeDo... L'alumnat té una intuïció sorprenent.



Després de la sessió vaig estar una estona pel centre, coordinant actuacions de robòtica educativa que l'escola vol dur a terme. De sobte, em trobo davant meu una comissió de 3 alumnes de primer que em venen a regalar un dossier, com a agraïment per l'estona que havíem compartir. El dossier era un conjunt de dibuixos preciosos de robots... Què maco!!!

 
Moments com aquest et donen energia i t'animen a continuar amb la dinamització de recursos de robòtica educativa i amb l'assessorament i formació a centres.
Moltíssimes gràcies, classe dels inventors i les inventores de robots i robotisses d'un altre món!!!